Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. április 18., péntek

Abált,fokhagymás sertésnyelv

Ez is a gyermekkorom nagy falatja....hihihihihi


Anyu nagyon sokszor készítette,ez ugyanis jelentősen olcsóbb volt már akkor is,mint a marha nyelv.Azért a 60-as években is drágább volt a marhahús,és a belsőség is,e azért nem volt akkora árkülönbség mint most,vagy igen, csak nem vettük észre.?Szóval miközben a sertés szívre "alkudoztam"megláttam a nyelvet,és már meg is született a fejemben a fokhagymás abált nyelv.

Na induljon az abálás.





Hozzávalók:
3 db nyelv
egy marék babér levél
2 db egész fokhagyma
egy marék só



Elkészítés:A nyelveket megmostam,a hártyát eltávolítottam,minden olyat ami nem "tartozéka"azokat levágtam róluk,majd hideg vízbe tettem.
A fokhagymákat gerezdekre szedtem,de egyben hagytam őket,mert csak az ízük kellett,zsupsz a vízbe,babér levelek is,és a só is,fedőt rá,fel a tűzhelyre közepes lángon,első forrásig főzöm.Ki veszem a nyelveket,majd most még jobban megtisztítom a hártyáktól,igen most könnyebb.mehetnek vissza a lébe,és kis lángon 2-3óraalatt készre abálom,a víznek nem szabad forrnia,csak gyöngyözhet,így biztosan puhára fő,abálódik a nyelv.

Köret.az nincsen,ehhez friss ropogós barna kenyér dukál...de az úri közönség,tehet mellé különféle hidegkonyhai salátaféleségeket,.próba cseresznye.


Jó étvágyat  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése